Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Munay- Ki Inwijdingen 3 daagse workshop in Dordrecht  (gelezen 5513 keer)

paul

• Lid
  • Geslacht: Man
  • wie nergens in gelooft zal ook niets veranderen...
    • Samen Reiki Geven
Munay- Ki Inwijdingen 3 daagse workshop in Dordrecht
« Gepost op: november 28, 2010, 04:37:20 pm »

Hallo lieve mensen,

Munay-Ki is een gift van de Inca`s ter voorbereiding op de nieuwe tijd na 2012 en ter bevordering van onze persoonlijk innerlijke groei. Wij geven de 10 inwijdingen verdeelt over drie dagen. Je ontvangt de inwijdingen en leert ze ook door te geven. Wij zelf ervaren de inwijdingen als heel bijzonder en er gebeurt ook echt wat met jezelf. Je gaat handelen met je hart en leert je doel in je leven te ontdekken.Kijk maar eens op internet voor meer informatie en ervaringen.

Wij geven de inwijdingen met veel liefde graag aan jullie door.

De prijs voor de 3 dagen is 145 euro totaal.

Zaterdag 15 Januari, Zaterdag 12 Februari en Zaterdag 12 Maart in Spiritueel Centrum Kokopelli te Dordrecht. 1030 tot 17.00.

Mail voor meer informatie naar : munay-ki@hotmail.com

Groeten van Helene, Jacqueline en Paul

TheoVr

• Lid
  • It is a long and winding road.
Re: Munay- Ki Inwijdingen 3 daagse workshop in Dordrecht
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2010, 05:28:19 pm »

Hallo,

Even uit pure nieuwsgierigheid... (Ik heb namelijk op Reikigebied nog veel te leren en te groeien, dus ik hou me daar bij).
Ik heb op diverse websites gekeken en overal wordt gesproken over 9 inwijdingen waarvan de laatste net zou zijn doorgegeven.
Hoe zit het dan met de 10e van jullie?
Is dat een variant op de "oorspronkelijke" uitgangspunten?

Met warme groet.

TheoVr
It is a long and winding road.

paul

• Lid
    • Samen Reiki Geven
« Reactie #2 Gepost op: november 28, 2010, 06:50:48 pm »

Hallo Theo,

Hele goede vraag en ik zal het proberen uit te leggen. De Munay-Ki bestaat in principe uit 9 inwijdingen. Deze 10e inwijding de Nusta Karpay bestaat al heel lang. Toen wij de inwijdingen kregen vertelde onze `geefster` dat als je deze inwijding er niet bij geeft de hele Munay-Ki inwijding niet compleet is. Zij had dat zelf ook zo gevoeld toen zij de inwijdingen kreeg. Deze 10e inwijding is dus eigenlijk een losse aparte inwijding die je wel nodig hebt om het helemaal compleet te maken. Als je op internet kijkt op de sites van Munay-Ki en doorleest bij het programma dat wordt aangeboden dan wordt deze inwijding aangeboden bij een terugkomdag of verdiepingsdag. Hiervoor moet je weer geld betalen. Ik vermoed dat sommige dus wel de 10 inwijdingen geven maar uit commercieel oogpunt het zo aanpakken. Het is trouwens helemaal niet de bedoeling dat je geld vraagt voor de inwijdingen. Je mag wel geld vragen voor de tijd enz. Er zijn diverse mensen die rond de 500 euro vragen voor de 9 inwijdingen buiten de terugkomdag. Van wie wij het hebben gekregen, en dit was de mooist liefdevolle manier die je maar kunt voorstellen rekende 90 euro voor het totaal. Maar ja, iedereen moet natuurlijk voor zich zelf weten wat hij/zij rekent.
Ik hoop dat ik je zo wat duidelijkheid heb kunnen geven.

Lieve groetjes,

Paul Wezenbeek

TheoVr

• Lid
  • It is a long and winding road.
« Reactie #3 Gepost op: november 28, 2010, 07:06:03 pm »

Paul,

Bedankt!
Ik begrijp het.
Tja, het geld he?
Speelt een rol in ieders leven.
Maar net hoe je er tegenover staat.

Het geld vragen voor je tijd vind ik een heel plausibele redenering.
Die hanteren mijn vrouw en ik in onze praktijk/salon ook natuurlijk.

Overigens hoeft bij ons de tegenprestatie niet altijd geld te zijn, maar in principe wel omdat we ook moeten eten en rekeningen betalen :s:

Met warme groet.

Theo
It is a long and winding road.

Roosje

• Actief Master
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2010, 01:03:01 pm »

Volgens mij en velen met mij, is het grote nonsens dat munay-ki niet compleet zou zijn zonder de nusta karpay. Wil je er meer over weten dan kun je dat lezen op het Belgische forum www.reikistromingen.be en dan hier: http://www.reikistromingen.be/forum/index.php?topic=658.0

Zelf ga ik de nusta karpay ontvangen, het zijn geloof ik 5 inwijdingen!!!

groetjes Titia
In lak'ech ('Ik ben jou en jij bent mij')

paul

• Lid
    • Samen Reiki Geven
« Reactie #5 Gepost op: november 29, 2010, 06:34:14 pm »

Hallo Titia,

Ik ken de discussie in Belgie hierover niet. Wij hebben het zo geleerd van degene die ons ingewijd heeft. Ik weet ook niet of de meningen in Nederland hierover verdeelt zijn. Jose de Graaf (de persoon die de inwijdingen naar Nederland heeft gehaald) doet het precies zo. Op haar website staat en ik citeer : Tijdens zo'n eerste Verdiepingsdag staan een vuurceremonie en het ontvangen van de Nusta Karpay op het programma. De Nusta Karpay is de inwijding die inmiddels bekend is als de 10e inwijding. De inwijding van de Godin, waarmee je nog beter in staat zult zijn te manifesteren in het hier en nu. Timothy Schafer en Irene van Berlo hebben de inwijdingen rechtstreeks van haar gekregen. Zij hebben samen twee boeken geschreven, een theorie- en een praktijkboek waarin alles over de Munay-Ki inwijdingen wordt beschreven. Dit zijn geweldige boeken en wij maken hier dan ook gebruik van bij het doorgeven van onze inwijdingen. Degene die ons heeft ingewijd heeft de inwijdingen rechtstreeks van Timothy en Irene ontvangen. In hun boeken staat en ik citeer : De inwijding van de godin (Nusta Karpay), is de zegen waarmee de negen voorafgaande initiaties afgesloten worden. Als toevoeging aan de Munay-Ki, geeft de Nusta Karpay een hele diepe heling van het vrouwelijke. Je wordt verbonden met de basis waar je van afkomstig bent, van afstamt en vandaan komt. Zij bevat samen met de Taytanchis (= 9e inwijding) de essence van alle inwijdingen tezamen.

Ik probeer je dus duidelijk te maken dat wij doorgeven wat wij geleerd hebben en dat dit niet zomaar onze eigen interpretatie is. Of je dit nu de 9 inwijdingen en eentje extra noemt of gewoon de 10 inwijdingen zoals wij doen vind ik niet zo van belang. Het kan zijn dat de inwijding van Nusta Karpay uit meerdere inwijdingen bestaat, in Peru kregen de sjamanen die ingewijd werden natuurlijk veel meer inwijdingen dan de moderne vereenvoudigde versie die nu in het Westen wordt doorgegeven.

Dus om nou meteen te gaan roepen dat het nonsens is vind ik overdreven.

Lieve groetjes,

Paul Wezenbeek

Roosje

• Actief Master
« Reactie #6 Gepost op: november 29, 2010, 06:50:58 pm »

Hoi Paul,

Ik had het al begrepen hoor, dat jullie dit niet zelf zo hadden verzonnen  :p
Maar wat ik schrijf over dat dit onzin is, is ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. Er is al heel veel over gediscussieerd en er zijn veel vragen over gesteld.

In augustus vorig jaar kwamen we er achter dat alleen in Nederland en Scandinavië ineens een 10e rite werd aangeboden. Het bleek dat José was ingewijd in die rite door een persoon uit Scandinavië en zij hun cursisten meegaven dat dit de 10e rite was van Munay-ki. Inmiddels heeft iedereen die 10e rite als zijnde Munay-ki weer van zijn/haar site gehaald, omdat dit niet waar was. Wij hadden bij Alberto Villoldo geïnformeerd over hoe of wat en het bleek dat José dit uit zichzelf zomaar deed.

De Nusta Karpay is een blessing, die niet zomaar 1,2,3, kan worden gegeven. En het geheel duurt 2 dagen. Ik heb begrepen van de vriendin die mij dit binnenkort gaat doorgeven, dat er veel voor komt kijken. In ieder geval is het niet te vergelijken met Munay-ki rites.

Veel doet mij weer denken aan de wedloop van goed, beter, best....

groetjes,
Titia

ps het is zeker de moeite waard hoor, om de discussie in BE eens te lezen! Het was een discussie van Nederlanders en Belgen, en dan toevallig op het Belgische forum, omdat daar rubrieken zijn ingericht voor Munay-ki en sjamanisme.

« Laatst bewerkt op: november 29, 2010, 07:06:22 pm door Roosje »

paul

• Lid
    • Samen Reiki Geven
« Reactie #7 Gepost op: november 29, 2010, 07:52:55 pm »

Hoi Titia,

Bedankt voor alle informatie. Ik heb even rond gegoogeld op websites waar de Munay-Ki wordt gegeven in Nederland. Zeker de helft van de sites die ik bekeken heb bieden de tiende inwijding aan, sommige als tiende, sommige als een extra, enz. Sommige hebben het er helemaal niet over en sommige bieden de Nusta Karpay als een apart iets aan, dan wel in 5 en sommige in 7 inwijdingen.
Het is inderdaad een onoverzichtelijk iets en het ontstaan kan best wel iets te maken hebben met goed, beter,best...
Ik ken de discussie in Belgie verder niet en als je in mijn hart kijkt wil ik die ook niet kennen. Ik hou mijzelf het liefste dicht bij de basis wat ik zelf geleerd heb. Als je kijkt naar de Reiki dan is er al teveel gediscussieerd als je het mij vraagt.
Als het de bedoeling is dat je er negen geeft dan geven wij die gelukkig ook. Bij ons krijg je er zelfs eentje extra. Al dan nodig of overbodig. Het kan geen kwaad volgens mij om de Nusta Karpay als extra te geven. Ik weet nog goed dat de vrouw die ons inwijdde vertelde dat ze na de negende inwijding toch iets miste en nadat ze de tiende had ontvangen ze het meer als compleet voelde. Dat de Nusta Karpay op zichzelf als 5 of 7 inwijdingen wordt gegeven klopt. De Munay-Ki zoals die wij kennen is natuurlijk een zeer vereenvoudigde vorm. Bedenk dat sjamanen er in het verleden er jaren over deden om deze inwijdingen te krijgen.
Weet je, het is de intentie waarmee iemand de inwijdingen doorgeeft die belangrijk is. Bij mij is het in ieder geval goed overgekomen. Ik ga jullie niet vertellen wat er allemaal gebeurd is en hoe ik verandert ben sinds de inwijdingen maar ik zeg jullie dat het erg en erg bijzonder is.
Wat belangrijk is bij de Munay-Ki is dat hij zoveel als mogelijk wordt doorgegeven om ons voor te bereiden op de nieuwe tijd na 2012. Laten we blij zijn dat de afwijkingen in doorgeven nog minimaal zijn en laten we hopen dat het zo blijft.

Lieve groetjes,

Paul Wezenbeek

P.S Laat je me weten hoe het was om die extra inwijdingen van de Nusta Karpay te ontvangen?  Ik ben zeer benieuwd.

paul

• Lid
    • Samen Reiki Geven
« Reactie #8 Gepost op: december 15, 2010, 08:57:17 pm »

Hallo lieve mensen,

Door omstandigheden zijn de data van de workshop Munay-Ki in 2011 iets aangepast. De 15 januari is vervallen. De nieuwe dat zijn Zaterdag 12 Februari, Zaterdag 12 Maart en Zaterdag 9 April.
Er is nog plek.

Lichtgroetjes,

Paul Wezenbeek

Elfje

• Lid
    • Helende Energieën Delft
« Reactie #9 Gepost op: december 16, 2010, 04:21:00 pm »

Leuk :) Ik ga in Maart beginnen met Munay-KI  :aahw:
Aanraking is de meest fundamentele vorm van communicatie.

Roosje

• Actief Master
« Reactie #10 Gepost op: december 16, 2010, 05:19:38 pm »

Hey Elf,
Goed van jou dit te besluiten  :applaus:

:bye: Titia

Elfje

• Lid
    • Helende Energieën Delft
« Reactie #11 Gepost op: december 16, 2010, 08:28:43 pm »

Guts hier heet je Roosje en ik Elfje  :D

Ik heb er heel veel zin in en kijk er echt naar uit, heb zelfs al een mesa doek besteld hihihi  :oops:

Groetjes Erika ;)
Aanraking is de meest fundamentele vorm van communicatie.

paul

• Lid
    • Samen Reiki Geven
« Reactie #12 Gepost op: december 17, 2010, 10:27:42 am »

Hallo Erika,

Fijn dat je er aan begint en geniet ervan!!

Lichtgroetjes, Paul.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2010, 10:30:09 am door paul »
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.059 seconden met 26 queries.