Hoi Paul,
Ik had het al begrepen hoor, dat jullie dit niet zelf zo hadden verzonnen
Maar wat ik schrijf over dat dit onzin is, is ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. Er is al heel veel over gediscussieerd en er zijn veel vragen over gesteld.
In augustus vorig jaar kwamen we er achter dat alleen in Nederland en Scandinavië ineens een 10e rite werd aangeboden. Het bleek dat José was ingewijd in die rite door een persoon uit Scandinavië en zij hun cursisten meegaven dat dit de 10e rite was van Munay-ki. Inmiddels heeft iedereen die 10e rite als zijnde Munay-ki weer van zijn/haar site gehaald, omdat dit niet waar was. Wij hadden bij Alberto Villoldo geïnformeerd over hoe of wat en het bleek dat José dit uit zichzelf zomaar deed.
De Nusta Karpay is een blessing, die niet zomaar 1,2,3, kan worden gegeven. En het geheel duurt 2 dagen. Ik heb begrepen van de vriendin die mij dit binnenkort gaat doorgeven, dat er veel voor komt kijken. In ieder geval is het niet te vergelijken met Munay-ki rites.
Veel doet mij weer denken aan de wedloop van goed, beter, best....
groetjes,
Titia
ps het is zeker de moeite waard hoor, om de discussie in BE eens te lezen! Het was een discussie van Nederlanders en Belgen, en dan toevallig op het Belgische forum, omdat daar rubrieken zijn ingericht voor Munay-ki en sjamanisme.