Interessant filmpje.
Het zou mooi zijn als het zo zou werken.
Maar het is altijd moeilijk dit soort filmpjes of berichten op waarde te schatten.
Tja, ergens geloof ik wel dat zoiets mogelijk is, ooit. Maar of dat in dit filmpje is... ik weet het niet. Misschien wel, misschien niet.
Wat hij zegt over het woord dat herhaalt wordt vind ik wel heel mooi:
"
And while the healing is happening you will hear the practitioners chant a word. And I want you to know there is no magic in the word. It could be any word. But this word is the word that they have chosen. That reinforces for them, that tells them the feeling. So they agreed that this is the word that would create the feeling for them. But it could be any word, I want you to know that."
Zo werkt het ook met de Reiki symbolen!
Er is geen enkele magie, geen enkele kracht in de symbolen. Het kan ieder tekeningetje zijn. Maar dit zijn nou eenmaal de tekeningetjes die we gebruiken, die in het begin van het Reiki-onderwijs zijn gekozen. Het verschil alleen is dat het er tegenwoordig al vele jaren niet bij wordt gezegd dat het zo werkt. Daarom geloven velen dat de symbolen een bepaalde kracht bezitten, en daarom werken de symbolen. En daarom verschilt de werking van de symbolen ook wel eens van persoon tot persoon of van stroming tot stroming
Maar goed, dat is wellicht wat off-topic
*Gasshō*
Frank