Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: In slechts een kleine 3 minuten  (gelezen 3723 keer)

Nyncke

• Lid
  • Geslacht: Vrouw
    • Werk in Uitvoering
Ik geloof in een leven voor de dood.

Linda

• Lid
Re: In slechts een kleine 3 minuten
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2011, 09:41:46 pm »

Wat een oppepper. Kwam voor mij op het juiste moment. Mijn moeder geneest slecht van de operaties na kanker. Ik ga meteen beginnen om dit overtuigd te denken. Wel moeilijk, want dat zit niet in ons (mijn) systeem om hierin te geloven...

Lieve groet,

Linda

Nyncke

• Lid
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2011, 12:20:47 am »

Ik zou vaak het filmpje kijken en me met de klanken die zij zeggen helemaal verbinden.

Linda

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2011, 12:55:19 pm »

ja, ik heb hierover nagedacht vannacht..Dit is geen kritiek hoor alleen mijn gedachtengang erbij:
Iemand krijgt een ziekte, bv kanker, omdat die persoon (nog onverwerkte) emotionele/geestelijke/lichamelijke blokkades heeft. Vaak geeft de weg die je met kanker gaat ook inzichten. Nu zou het dus betekenen dat iemand die een ziekte heeft binnen 3 minuten klaar is en dezelfde koers vaart zonder aan de slag te gaan met het waarom van de ziekte... en als deze tumor binnen 3 min. weg is en de gedachtengang van die persoon verandert niet, dan is deze net zo snel weer terug lijkt me, totdat hij/zij de les(sen) geleerd heeft die erbij horen.
Ik vind het lastig want ik geloof dat het kan, maar het proces is te simpel (lijkt mij). Ben benieuwd naar je reactie!
Lieve groet,
Linda

Nyncke

• Lid
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2011, 01:43:06 pm »

De vragen die jouw vraag bij mij oproept zijn:

Wie zegt dat die persoon de processen niet aangaat?
Wie zegt dat dat de enige rede is dat mensen kanker krijgen?
Waarom moet je deze moeilijke les in 1x leren en wordt de eenvoudige stof op school eindeloos herhaalt?

Ik ken 1 voorbeeld van iemand die meer processen is aangegaan dan ik me zelfs maar in de verste verte kan voorstellen. Toch komt ze binnenkort te overlijden aan uitgezaaide kanker, zoals een groot gedeelte van haat familie.
En een andere vrouw die ik zijdelings kende kreeg kanker, was weer gezond en pleegt 2 jaar lateruiteindelijk zelfmoord.

Ik vermoed dat er meer gedachtengangen mogelijk zijn, alleen dat wij ze (nog) niet snappen.

Wel ben ik er zeker van dat er een rede iswaarom zoiets lukt, ook al snap ik de rede niet.

Agnes

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2011, 10:14:48 pm »

Ik heb uitgezaaide kanker.......en heb het filmpje gezien.
Als er iemand positief is , ben ik het wel..........en toch kreeg ik de kriebels van dit popi jopiverhaal.
Vaak kan ik positief denken, soms ook niet.
Misschien ben ik wel gewoon een mens............en eigenlijk ben ik daar gewoon blij om/mee.
Aan het begin van mijn ziekteproces heb ik met de humanistisch raadsvrouwe in het ziekenhuis vele gesprekken gevoerd of ik dit wellicht over mezelf had afgeroepen...........en nee.......daar geloof ik niet meer in.
Waar ik wel in geloof.............positief in het leven staan, beter voor mij, beter voor mijn omgeving en wellicht leef ik dan ook nog wat langer, maar genezen..........nee, daar geloof ik niet meer in.

Dank voor het plaatsen Nyncke, het sterkt mij in mijn gevoel en gedachtengang.

Agnes

Nyncke

• Lid
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2011, 12:35:39 pm »

Agnes, ik heb zitten twijfelen om het neer te zetten vanwege jou.

Ik heb het filmpje nog eens zitten kijken maar kan het niet popiejopie noemen. Dus ik ben benieuwd hoe/wat/waar jij dat dan ervaart?

Of komt het ... - en dan zit ik met mijn Reiki Master die een goede week geleden afscheid van mij nam en uitgezaaide kanker heeft en mijn verlangen dat ze beter wordt ... onze afscheidswoorden waren: we blijven hopen op een wonder - dat je hierdoor haast in een spagaat komt te zitten.

Agnes

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2011, 12:49:48 pm »

je heb gelijk Nyncke, popijopi is niet de goede uitdrukking. Misschien gewoon een beetje te amerikaans, of zoiets, voor mij een beetje TE, zoiets

Linda

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2011, 09:47:03 pm »

Ja Nyncke, misschien moeten we maar gewoon accepteren dat zoiets bestaat en er niet teveel gedachten bij hebben. Het is niet mijn bedoeling om wie dan ook voor het hoofd te stoten, dit was mijn gevoel erbij, het zag er te simpel uit.

Nyncke

• Lid
    • Werk in Uitvoering
« Reactie #9 Gepost op: juli 07, 2011, 10:19:03 pm »

Maakt toch niet uit, iedereen heeft zijn eigen gedachten, meningen en gevoelens.
Door het erover te hebben krijg je de kans om dingen vanuit meerdere kanten te bekijken.

Niks is absoluut .... dus overal zit voor iemand een kern van waarheid in.

Frank

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Hikari-reiki.nl (Usui Reiki Ryōhō in Groningen)
« Reactie #10 Gepost op: juli 19, 2011, 01:55:41 am »

Interessant filmpje.

Het zou mooi zijn als het zo zou werken.
Maar het is altijd moeilijk dit soort filmpjes of berichten op waarde te schatten.
Tja, ergens geloof ik wel dat zoiets mogelijk is, ooit. Maar of dat in dit filmpje is... ik weet het niet. Misschien wel, misschien niet.

Wat hij zegt over het woord dat herhaalt wordt vind ik wel heel mooi:

"And while the healing is happening you will hear the practitioners chant a word. And I want you to know there is no magic in the word. It could be any word. But this word is the word that they have chosen. That reinforces for them, that tells them the feeling. So they agreed that this is the word that would create the feeling for them. But it could be any word, I want you to know that."

Zo werkt het ook met de Reiki symbolen!
Er is geen enkele magie, geen enkele kracht in de symbolen. Het kan ieder tekeningetje zijn. Maar dit zijn nou eenmaal de tekeningetjes die we gebruiken, die in het begin van het Reiki-onderwijs zijn gekozen. Het verschil alleen is dat het er tegenwoordig al vele jaren niet bij wordt gezegd dat het zo werkt. Daarom geloven velen dat de symbolen een bepaalde kracht bezitten, en daarom werken de symbolen. En daarom verschilt de werking van de symbolen ook wel eens van persoon tot persoon of van stroming tot stroming  ;)

Maar goed, dat is wellicht wat off-topic :P

*Gasshō*
Frank

Roosje

• Actief Master
« Reactie #11 Gepost op: juli 19, 2011, 10:12:32 am »

Ga ik off topic nog even door.
Wat Frank zegt verklaart ook dat de symbolen werken ook al komt men er achter dat die van jou er totaal anders uitzien dan die van de buurvrouw.
In lak'ech ('Ik ben jou en jij bent mij')
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.053 seconden met 26 queries.